Skogligt
Kärnan i vår verksamhet är att förvalta skogen på ett hållbart sätt. För det behövs många olika roller som arbetar med fröproduktion, skogsskötsel, logistik, naturvård.
Fastigheter
Administrerar, köper, säljer och byter mark och fastigheter för att på bästa sätt stötta Sveaskogs skogsbruk. Handlägger upplåtelser och nyttjanderätter såsom jakt och fiske.
Marknad
Ansvarar för försäljning av timmer, massaved och biobränsle till sågverk och industri, samt hanterar virkesköp från privata skogsägare eller andra skogsbolag.
HR
Jobbar för att bygga och behålla en stark, hållbar och inkluderande företagskultur där vi gör varandra bra och ger alla förutsättningar att lyckas.
Ekonomi
Ansvarar för löpande redovisning, bokslut och skattefrågor. Virkesekonomi hanterar virkesaffären, både nationellt och internationellt.
Inköp
Leder och utvecklar Sveaskogs inköpsprocesser, strategier och resurser inom inköp och upphandling.
IT
Ansvarar för förvaltning, utveckling och drift av infrastruktur och alla våra många system som krävs för att verksamheten ska fungera.
Kommunikation
Driver ett strategiskt och operativt kommunikationsarbete, både internt och externt, samt ansvarar för innehåll och utveckling av våra kommunikationskanaler.