)

Nu drar sommarklassikern ”Börja fiska” igång

Nu går startskottet för det mångåriga succéprojektet Börja fiska. I sportfiskebutiker runtom i landet kan tusentals barn låna en fiskeutrustning för sommarlovets fiskeäventyr. Bakom satsningen står Abu Garcia, Sportfiskarna, Sveaskog och utvalda sportfiskebutiker från Ystad i söder till Kiruna i norr.

Nyheter | 2017-06-09

Varje år fiskar två miljoner svenskar, varav många är barn. Det gör fiske till en av Sveriges absolut mest populära fritidssysselsättningar. Men tidigare studier visar att ännu fler unga vill komma ut i naturen och prova på fiske om de får möjlighet. Det svenska fiskeredskapsföretaget Abu Garcia som är drivande i projektet vill få fler barn och ungdomar att komma ut och fiska.

Sommaren och dess fantastiska möjligheter för fiske närmar sig med stormsteg. Ta turen till en sportfiskebutik redan i veckan och fixa rätt grejor för en härlig fiskesommar!

Under hela sommaren fram till den 15 augusti erbjuder Börja fiska dig upp till 16 år:

• Lån av ett Abu Garcia haspelset eller inkapslat set.
  • 32-sidig fiskehandbok
  • Börja fiskas fiskemagasin
  • Fiskekortet Börja fiska
  • Ett spinnbete från ABU Garcia
  • Ett klistermärke från Sportfiskarna
  • En fiskelägers-folder
  • I medlemskapet i Sportfiskarna ingår även en personlig olycksfallsförsäkring från Svedea och 4 nummer av Svenskt Fiske- Sveriges största fisketidning.

För att få detta paket behövs bara 200 kr i deposition och ett undertecknat låneavtal tillsammans med målsman. Exakt datum för när projektet drar igång kan variera över landet, men på de flesta orter startar utlåningen kring 15 maj.

En lista över alla butiker som erbjuder Börja fiska hittar du här.

Ola Söderdahl

Försäljningschef Jakt & Fiske